0522512512 0522512512 Phone Number Phone Number
0522512512Phone Number

תכנון אסטרטגי בקמעונאות

מטרות אסטרטגיות לעסק קמעונאי - אלי גידור

אסטרטגיה  קמעונאית

אלי גידור מומחה לקמעונאות וסחר

תכנית כוללת או תכנית מסגרת לפעילות שנתית:מטרות אסטרטגיות לעסק קמעונאי - אלי גידור

  • מטרה Mission
  • יעדים Goals
  • שוק לקוחות Consumer Market
  • פעילויות כוללות וממוקדות Activities
  • בקרה Control Mechanisms

שלבים בבניית אסטרטגיה

ניתוח מצב, מטרות, הגדרת לקוחות, אסטרטגיה, פעילות עיסקית, ברקה, משוב.

מטרות האסטרטגיה לעסק הקמעונאיניתוח מצב אסטרטגי - אלי גידור

  • מספקת ניתוח של הדרישות הקמעונאיות
  • מבהירה את מטרות ויעדי הקמעונאי
  • מלמדת את החברות כיצד לבדל עצמן
  • מנתחת את הסביבה העסקית
  • משלבת מאמצים ניהוליים ועסקיים
  • מכינה למצבי חירום (Crises)

1. ניתוח מצב Situation Analysis

ניתוח מצב (situation analysis)Frisch’s Big Boy Family Restaurants

מטרה עסקית לארגון(organizational mission)

חלופות לניהול(ownership & mgt alternatives)

תחום פעילות(good/service category)    

1. ניתוח מצב Situation Analysis

1.1 מטרה עסקית לארגון

  • סוג העיסוק / העסקים
  • התפקיד בסביבה העסקית
  • בסיס העסקים: קו מוצרים/שירותים

או צרכי הלקוחות (DIY vs. Home Improvement )

  • מנהיגות שוק או follower
  • פרספקטיבה של השוק – בסיס הלקוחות

Frisch’s Big Boy Family Restaurants

Retailer’s Vision & Mission

Promiseמטרות קמעונאיות - אלי גידור

Our mission is to make Target the preferred shopping destination for our guests by delivering outstanding value, continuous innovation and an exceptional guest experience by consistently fulfilling our Expect More. Pay Less.® brand promise.

To support our mission, we are guided by our commitments to great value, the community, diversity and the environmenttesco

Sir Terry Leahy, chief executive since the mid 1990s, has taken the bold step of trying not to focus on the usual corporate mantra of “maximising shareholder value”. The company’s mission statement reads, “Our core purpose is, ‘To create value for customers to earn their lifetime loyalty’.

We deliver this through our values, ‘No-one tries harder for customers’, and ‘Treat people how we like to be treated'”. The underlying aim is of course to make higher profits, but there is a clear focus on customer service at the top level of the company.

Our Mission at Publix is to be the premier quality food retailer in the world.publix

To that end we commit to be:

  • Passionately focused on Customer Value,
  • Intolerant of Waste,
  • Dedicated to the Dignity, Value and Employment Security of our Associates,
  • Devoted to the highest standards of stewardship for our Stockholders, and
  • Involved as Responsible Citizens in our Communities.kroger

“Our mission is to be a leader in the distribution and merchandising of food, pharmacy, health and personal care items, seasonal merchandise, and related products and services.”
To accomplish its mission, Kroger has six values provide guidance to its employees about how they do what they do every day. Those values are: Honesty – Doing the right things, telling the truth.
Integrity – Living our values in all we do, unified approach to how we do business and treat each other.
Respect for Others – Valuing opinions, property and perspectives of others.
Diversity – Reflecting a workplace that includes a variety of people from different backgrounds and cultures, diversity of opinions and thoughts.
Safety – Watching out for others, being secure and safe in your workplace.
Inclusion – Your voice matters, working together works, encouraging everyone’s involvement, being the best person you can be.

1.Retailer’s Vision & Mission 2 . אלי גידור

1.2 חלופות לניהול העסק הקמעונאי:

  • בעל בית יחיד Sole Proprietorship
  • שותפות Partnership
  • חברה בע”מ Corporation
  • עסק עצמאי Independent Ownership
  • זכיינות Franchise

2.  יעדים Objectives 

יעדי מכירות(sales)  

2.1 יעדי מכירות:

  • גידול
  • יציבות
  • נתח שוק

יעדי רווחיות(profits) 

2.2 יעדי רווחיות:

  • החזר על ההשקעה ROI
  • שיפור ביעילות התפעולית

ריצוי קהלים(satisfaction of publics) 

2.3 ריצוי קהלים:אלי גידור -יעדי תדמית קמעונאיים

  • בעלי מניות
  • הצרכנים
  • ספקים
  • עובדים
  • רשויות (ארצי, מקומי)

יעדי תדמית(image)  

2.4  יעדי תדמית לעסק קמעונאי:

  • מסחור אחיד (Mass Merchandising) – נועד לשמש קמעונאים הפועלים בתחומי הנחות (Discount) או בעלי תדמית של כדאיות (Value) .
  • קמעונאות גומחה (Niche Retailing) – קמעונאים מזהים פלח/ים מסוים/ים וממוקד/ים של לקוחות ופונים אליהם עם אסטרטגיה ייחודית.
  • קמעונאות “מפוצלת” (Bifurcated Retailing) – קמעונאות המשלבת מסחור אחיד מחד אך גם קמעונאות גומחה, בכדי להיענות לצורכי הלקוחות השונים (כמו: בתי כלבו המקיימים מבצעי הוזלות ומנגד מפעילים בוטיקים של מעצבים ידועים)

אסטרטגיות מיצוב  Positioningאסטרטגיית מיצוב -אלי גידור

3. הגדרת קהל המטרה

שיטות לבחירת שוק המטרה:הגדרת קהל מטרה - אלי גידור

  • שיווק אחידמכירת מוצרים ושירותים לספקטרום רחב של צרכנים.
  • שיווק מרוכזמכירת מוצרים ושירותים לקבוצה ייעודית אחת של צרכנים.
  • שיווק מבודלמכירת מוצרים ושירותים לשתיים או יותר קבוצות של צרכנים, בגישה קמעונאית שונה לכל קבוצה.

משמעויות בבחירת קהל המטרה:

  • מיקום העסק הקמעונאי
  • תמהיל מוצרים ושירותים
  • מאמצי קידום-מכירות
  • מדיניות מחירים
  • אסטרטגיה

4. קביעת האסטרטגיה

מודל  5 הכוחות  של פורטר

משתני האסטרטגיה: תלויים,בלתי-תלויים

האסטרטגיה – הגדרת היתרון התחרותי

4.2  משתני האסטרטגיה

משתנים בלתי-תלויים

Uncontrollable Variables

  • לקוחות Consumers
  • תחרות Competition
  • טכנולוגיה Technology
  • הכלכלה Economic Conditions%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%9e%d7%94%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%9d-1-%d7%90%d7%9c%d7%99-%d7%92%d7%99%d7%93%d7%95%d7%a8
  • עונתיות Seasonality
  • הגבלות משפטיות

Legal Restrictions

      משתנים תלויים

  Controllable Variables

  • מיקום החנות Store Location
  • ניהול Managing a Business
  • ניהול הסחורה והמוצרים

Merchandise Management%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%95%d7%99%d7%95%d7%aa-%d7%95%d7%9e%d7%94%d7%9c%d7%9b%d7%99%d7%9d-2%d7%90%d7%9c%d7%99-%d7%92%d7%99%d7%93%d7%95%d7%a8

  • מדיניות מחירים Pricing
  • תקשורת עם הלקוחות

Communicating with customer

5. פעילויות ומהלכים     Specific Activities 

5.1 תפעול יומיומי              Daily & Short-Term Operations

5.2 תגובה לסביבה התחרותית   Response to Environment

6. תהליכי בקרה   Control אלי גידור -תהליכי בקרה במרחב הקמעונאי

6.1 הערכה      Evaluation

6.2 התאמה   Adjustment