0522512512 0522512512 Phone Number Phone Number
0522512512Phone Number

עוצמת הנאמנות של הלקוח הדיגיטאלי

הלקוח הדיגיטלי

בשנים הראשונות היה נהוג לחשוב שבמסחר הדיגיטאלי הלקוח נאמן ובלעדי לקמעונאי(loyalty and online shopping were mutually exclusive)
הקידמה,הנוחות וריבוי האתרים – הפכו את חווית הקניות בדיגיטל ל”שיטוט” בין הקמעונאים בהקלקה פשוטה – ולתהליך המבוסס על השוואות.
כיום הלקוח מבקר באתרים הפיבוריטיים שלו בתדירות גבוהה יותר מאשר נהג לבקר בעבר בחנויות המועדפות שלו.
לנאמנות של הלקוחות בדיגיטל השפעה מכרעת על רווחיות הקמעונאי ברשת, יותר מהותי באשר בקמענאות הפיסית.
העלויות הגבוהות בהשגת לקוחות בדיגיטל מחייבות את הקמעונאים בבניית תשתית נכונה ללקוחות חוזרים – בכדי להרוויח (עפ”י המחקר, לקוחות אופנה ברשת הופכים לרווחיים רק החל מהקניה הרביעית)מיחשוב בקמעונאות. אלי גידור

מהמחקר עולות משמעויות לנאמנות של לקוח הדיגיטאלי:

  • אין רווח מלקוחות חד-פעמיים

     (You won’t break even on one-time shoppers)

  • לקוחות חוזרים מוציאים יותר ומגדילים את סל הקניה

    (Repeat purchasers spend more and generate larger transactions)

  • לקוחות חוזרים מביאים לקוחות נוספים ומגדילים את העסקים

    (Repeat customers refer more people and bring in more business)

  • לקוחות חוזרים יקנו מוצרים נוספים מהקמעונאים

    (Loyal customers will buy other products from you)

מה צריך הקמעונאי הדיגיטאלי לעשות?

התייחסות ללקוחות כאל נכס ולא כאל עסקה נוספת

(Treat customers as assets, not transactions)

מדידת חזרת הלקוחות ומידת שביעות הרצון שלהם

(Measure customer retention and customer satisfaction along key retention drivers)

יצירת קשר עם לקוחות נוטשים – למה עזבו ולהיכן עזבו?

(Talk to your “defectors”)

עקוב אחר המתחרים ומנהיגי הקטגוריה

(Keep tabs on competitors and other industry leader)

להשקיע בתחומים החשובים הנ”ל, בעיקר באלה החלשים

(Invest in key areas, especially where you are weak)

לדאוג ל”חיים קלים” ללקוחות שלך

Make the customer’s life easier))