0522512512 0522512512 Phone Number Phone Number
0522512512Phone Number

ניהול סביבת החנות

הקונה

תקשורת עם הלקוחות

ניהול סביבת החנות

מבנה החנות, אמצעי התצוגה, שילוטים וסימנים, צבעים וחלונות ראווה – קיימים לייצר סט פשוט של מטרות:

.1להגיד ללקוחות מיהו הקמעונאי  (to tell)
.2למשוך את הלקוחות לתוך החנות  (to tempt)
.3להציג יפה את הסחורה והמוצרים  (to display)
.4להדגיש מבצעים וסחורה מסויימת  (to show)
.5להוביל הלקוחות דרך תכנים שונים  (to lead)
.6להקל על הבחירה והתשלום  (to ease)

“להכנס לנעלי הלקוחות” – החנות בנויה כפי שהלקוח היה רוצה לסדר אותה !

“Spend an hour in your customer’s moccasines each day”

Retail guru, Martin Butler       Source:

•Look and Feel – זה הפך לקל, לעצב חנות מושכת ויחודית, עיצוב התואם את ה- Big Idea
•Windows – החלונות משמשים כתקשורת החיצונית והם נועדו להיות קשים לתפעול. תצוגת חלון ראוה נכונה, נחשבת קריטית להצלחת החנות. החלון צריך להעביר מסר תקשורתי שיכול להיקלט ע”י לקוח מזדמן או חולף ב- 5 שניות. חלון הראוה צריך לגרום:
Intrigue, Inform, Inspire

Transition Zone– האזור הקרוב לדלת, דרכו הלקוחות נכנסים פנימה. באזור זה הקמעונאי יכול to make or to break, בקשר עם הלקוח. אם האזור ריק מדי או מלא מדי, הלקוחות ירגישו חוסר שליטה ואבדון וימהרו להיכנס פנימה. החכמה והניסיון להציג תצוגות נכונות בכניסה.
Baskets – אם מדובר בחנות שהלקוח רוצה לקנות יותר ממוצר אחד, אזי על הקמעונאי צריך להציע סלסלות קניה או עגלות. לקוחות המשתמשים בסלסלות או עגלות נוטים להגדיל את הקניה הממוצעת.
Promotional Hot Spots – שימוש יצירתי בקידום-מכירות תמיד הכרחי. הקמעונאי צריך למלא את החנות באזורי קידום-מכירות, ואז להקך על הלקוחות בזיהוי ההטבה ובלקיחת המוצר.

Back Wall – הקיר האחורי משמש להצגת המוצרים הכי-מבוקשים. בכדי להגיע ל- Back Wall על הלקוח לחצות את החנות, בד”כ, עד סופה. המטרה למשוך את הלקוח פנימה לקניה המתוכננת, ואז, לייצר גירויי קניה בדרכו חזרה.
Cash Desk – קיימות תיאוריות שונות היכן למקם את שלחנות הקופות. למיקום הנכון של הקופות מס’ תפקידים: התמצאות הלקוח (מציין סוף מסלול/דלת יציאה קרובה), שליטה ניהולית על החנות (חנויות מתמחות המחייבות קשר עין עם הלקוחות), דלפק שאלות ותלונות, דלפק החזרות (חייב אז להיות ליד הכניסה) וכו’.
Impulse Buys– תמיד יהיו בתחום הפעילות של הקמעונאי מוצרים ל”קניה מזדמנת”. קניה מזדמנת יכולה להיות: מוצר משלים, מוצר חדש, מוצר במחיר מופחת או מוצרים עם “פגם”.

•Sight-lines– שני נושאים נלקחים בחשבון: (1) האם הלקוחות יכולים למצוא דרכם ברחבי החנות? (2) האם הקמעונאי יכול לראות את הלקוחות?
לקוחות אוהבים לשוטט בחנות במעברים מסומנים או מעברים הכוללים תצוגות מוצרי impulse. המעברים מסייעים ללקוחות לעבור בכל מחלקות החנות מבלי לפספס הצעות מסחריות מסקרנות.

לראות את הלקוחות מסייע במתן שירות ע”י הקמעונאי או בבקשת שירות מצד הלקוחות.

•Signage – הקמעונאי צריך לשאוף לשילוט וסימנים פשוטים וברורים, גם על-חשבון יצירתיות וגרפיקה. ללקוחות אין פשוט זמן לביאור הסימנים או השילוט.

ההבדל בין הקונה ובין המשתמש

הלקוח האולטימטיבי (הצרכן הסופי,

המשתמש במוצר). הלקוח ששותה

או אוכל את המוצר.

הלקוח שקונה את המוצר, כלומר

זה שרוכש את המוצר בחנות,

בהתאם לרצונו, או בהתאם לבקשת

אחרים – לצרכיו או לצרכי אחרים.

אתה מוזמן לשאול שאלה

המייל שלך לא יפורסם. השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה.